Rzecznik Praw Studenta to jeden z trzech jednoosobowych organów Samorządu Studentów. Reprezentuje on studentów przed władzami uczelni oraz pomaga im w rozwiązywaniu problemów z wykładowcami, władzami czy dziekanatem. Rzecznik zarządza pracami Biura, którego członkowie chętnie rozwieją wszelkie Wasze wątpliwości i odpowiedzą Wam na wszystkie nasuwające się pytania odnośnie studiów i studiowania na SGH.
Rzecznik Praw Studenta ani członkowie jego Biura nie rozwiązują kwestii uczelnianych w wiadomościach na swoich prywatnych profilach facebookowych ani w prywatnych mailach – jedynym oficjalnym sposobem komunikacji jest fanpage Rzecznika.
1) Szukamy sprawdzonych informacji na stronie SGH, w Regulaminie Studiów, Programach i planach studiów właściwego nam rocznika, na SGH Wiki oraz na blogu Dziekanatu Studium Magisterskiego Po drugiej stronie okienka.
2) Pytamy innych studentów o pomoc, prywatnie i na grupach rocznikowych, kierunkowych i przedmiotowych oraz sprawdzamy otrzymane od nich informacje.
3) Kierujemy swoje zapytanie do swojego asystenta toku.
4) Kierujemy swoje pytanie na profil facebookowy Rzecznika Praw Studenta SGH, Komisji Stypendialnej SGH lub Komisji ds. Akademików SGH, w zależności od sprawy.
5) Udajemy się na dyżur Prodziekana, pamiętając, że w Studium Magisterskim Prodziekani przypisani są do konkretnego typu spraw.
6) Udajemy się na dyżur Dziekana, pamiętając, że wymagane jest zapisanie się i potwierdzenie spotkania mailowo.